Kost

 

 

Morgenmad er dagens vigtigste måltid, hvor du har mulighed for at give din forbrænding et skub for hele dagen. Det du spiser til morgenmad og indholdet af din morgenmad er også afgørende for din hjernes funktionsdygtighed resten af dagen.

 

Morgenmadsprodukter med mange kulhydrater eller med hurtige kulhydrater med højt Glykemisk Index, som f. eks cornflakes, müesli og juice er med til at påvirke belønnings-centret i hjernen. Når man starter med at påvirke det center fra morgenstunden vil centeret ”kræve” en fortsat belønning resten af dagen. Du vil derfor du opleve en konstant efterspørgsel på kulhydrater og sukker, hvis det er det, som du startede din dag med at fortælle din hjerne vil blive dagens ”dagsorden”.

 

Dropper du morgenmaden har du en høj tendens til at have en højere fedtprocent end dem, der spiser morgenmad. Uden et stabilt blodsukker fra morgenstunden har du således en tendens til at overspise resten af dagen.

 

Undersøgelser har vist, at personer der spiste en proteinrig morgenmad havde mindst aktivitet i det område af hjernen, som er forbundet til belønningscentret. Resten af dagen kunne de kontrollere kalorieindtaget og træffe et sundere madvalg. Samtidig havde de også mindre ”lyst” til sukkerholdige snacks.

 

Derfor anbefales det at indtage morgenmad efter principperne i Meat & Nuts, der er udviklet af Charles Poliquin.

 

Så det er altså ikke kun et spørgsmål om at spise morgenmad; hvad du spiser har også betydning  for din krops samlede fedtmængde.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Læs mere om kost

 

Meat & Nuts af Charles Poliquin

 

Enkel og brugbar koststrategi med fokus på proteiner

 

Artikel om kostens påvirkning af knoglesundhed

 

 

 

 

Køb dine Poliquin produkter - HER

 

 

 

The End, (Rikke Feld)

 

 

Bioprofil v/Malene Bloch

CVR-nr. 34015295

 

Kontakt mig for at booke en tid eller yderligere oplysning om BioSignatur.

 

 

 

Bioprofil